Kom in verzet

Ik herinner me Nederlanders als een volk dat chagrijnig langs elkaar heen staart in de bus of de metro. Mensen die op straat even vluchtig naar je kijken, maar je niet groeten. Laat staan dat ze je aanspreken. Ik heb mijn leven en ik kom net bij mijn schoondochter vandaan. Jij hebt het jouwe en jij wacht op de bus. Verder hebben we niks met elkaar te maken, en zo is het goed.

snapshotDat is veranderd. Dit is ervoor in de plaats gekomen. Ik vind het schokkende beelden, al vloeit er geen bloed. Het snijdt recht door mijn hart. Ik begrijp het niet. Ik wil het niet nog een keer bekijken.

Dit is Zutphen, of all places. Een bushalte aan de Deventerweg. Dat blijkt uit de beelden, en Google Streetview. En dit is het resultaat van Geert Wilders’ #kominverzet. Zo ziet dat er uit, gezien door de ogen van een landgenote die gewoon op bus 81 stond te wachten. Met een hoofddoek op.

Dit is uw land. Niet langer het mijne.

Io? Italiano sono.

 

Update: de lezertjes van TPO vinden het allemaal heel normaal, of niet duidelijk, of hoe dan ook… niks aan de hand, doorlopen.

Senzanome

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Kom in verzet

  1. Remco says:

    Dag Rob,
    Ik snap je walging over de samenleving die we nu hebben. Maar net als op Joop zie ik ook hier geen antwoord op een paar logische vragen die je bij dit filmpje kunt stellen. We komen midden in een verhaal “binnen”. De vrouw is al gestopt. Er is al een gesprek gaande. Daar springen we midden in. Wat is eraan vooraf gegaan? Ik weet hoe PowNed en GeenStijl “nieuws” creëren, door te sarren en te manipuleren met beelden. Daar hebben zij het alleenrecht niet op. Moslims kunnen dat ongetwijfeld ook. Hoe waarschijnlijk het ook is, dat de hysterie van deze mevrouw inderdaad islamhaat is – ik wil het toch wel even gecheckt zien, voor ik het voor waar aanneem. Weet jij er meer vanaf? Meer dan dit filmpje vertelt?
    Groet,
    Remco

    • Rob says:

      Ik ben geen journalist, dit is een blog: ik hoef niks te checken. Ik hoef ook de mensen niet uit te leggen wat we precies zien in dit filmpje. Ik ben 46, ik kom uit een lang vervlogen tijdperk toen mensen nog niet bij alles aan het handje moesten worden meegevoerd omdat ze zelf geen conclusies kunnen trekken uit een fucking filmpje. Wat ik zie, is een vrouw die geweld gebruikt tegen een andere vrouw, vanwege een hoofddoekje en “ISIS”. Dat maken we op uit haar eigen woorden. Dat is voor mij méér dan genoeg om diep van te walgen. Mag dat?

  2. santelogie says:

    Robert: Montalbano sono!

Comments are closed.