Eigen Volk Eerst

Laat me even duidelijk maken dat ik me geen deel voel van het “volk” uit de titel. Ik kan met recht zeggen dat mij Neerlands bloed door d’aderen vloeit, van vreemde smetten vrij. Ik heb één nationaliteit, twee in Nederland geboren ouders, vier in Nederland geboren grootouders en acht in Nederland geboren overgrootouders. Er zijn koningen die me dat niet kunnen nazeggen. Maar dat “volk” is niet het mijne, vriend.

En ze zullen me er ook vast niet bij willen hebben, want ik figureer op diverse lijstjes landverraders die dat volk met Duitse precisie heeft aangelegd. Maar ik kan niet verraden waar ik nooit bij heb gehoord, dus men vergist zich. Ik hoor niet bij dat volk of bij het land dat zij vertegenwoordigen. Het is niet mijn Nederland, en dat is het nooit geweest.

Ik kom niet uit een land waar het groot nieuws is als een staatssecretaris eens een keertje iets terugzegt tegen de leider van de fascisten in de Tweede Kamer. Ik kom niet uit een land waar een blanke supremacist op televisie mag komen uitleggen dat hij een boek heeft geschreven waarin een beruchte antisemiet wordt gerehabiliteerd. Ik kom niet uit een land wat in razend tempo is geradicaliseerd van “een probleem met de uitwassen van de islam” tot “asielzoekers opnemen vernietigt Nederland“.

We weten allemaal wat Eigen Volk Eerst betekent. Blanke Nederlanders hebben voorrang op niet-blanke Nederlanders; allochtonen hebben geen rechten en vluchtelingen moeten met zoutzuur worden overgoten zodat ze het uitgillen van de pijn. Nogmaals, ten overvloede: deze zuiver Arische Vaderlander bedankt voor de eer.

 

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.