Ik ben van Luxembourg

Que quand les soirs d’orages des Chinois cultivés
Me demandent d’où je suis je réponds fatigué
Et les larmes aux dents “Ik ben van Luxembourg”
Dat als op stormachtige avonden beschaafde Chinezen
Mij vragen waar ik vandaan kom, ik vermoeid,
de tranen terugbijtend, antwoord “Ik ben van Luxemburg” (Jacques Brel, Les F…)

De islam moet geruimd worden, met geweld. Het staat er gewoon. Het gesprek ging even die kant op en hup, daar was-ie. De Endlösung der Muslimfrage. De overheid moet met geweld de islam – lees: de moslims – ruimen. U kent het woord wel uit de landbouw. Zieke varkens, verdachte kippen, gekke koeien. Grijper het erf op en de beesten dood of levend een container in flikkeren voor afvoer naar de destructor.

Ja, zei de Dutch Defense Dinges, laten we het wel legaal houden, anders sluiten ze ons weer. Dus denk nou niet dat we soft zijn geworden – we zeggen niet meer wat we denken, maar we denken het nog wel. Die groep mensen daar, die waar wij het niet mee eens zijn, afvoeren die hap. Met geweld natuurlijk, want wij zijn ferme jongens en stoere knapen en oh wat suffend staat gij daar.

Ik heb het Nederlandse legeruniform gedragen. Ik heb de vlag gehesen, ik heb de vlag gestreken, ik heb ervoor gesalueerd en in de houding gestaan. Ik heb Dodenherdenkingen meegemaakt, kransen gelegd namens Amnesty International. Ik ben een van die zeer weinige mensen van mijn generatie die hun auto stilzet om acht uur op vier mei. Ik hang, als ik in Nederland ben, op Koningsdag de vlag uit voor mijn moeder die dat zelf niet meer kan. Als republikein, en met alle respect voor die vlag.

Ik doe het niet meer. Ik hou ermee op. Ik kots van Nederland, van het land dat zich omver heeft laten lullen door een handjevol racistische apen, van die geflipte kale idioot uit Rotterdam met zijn vijfde-colonnesyndroom tot die gevaarlijke volksverlakker uit Venlo. Ik veeg mijn gat af aan de vlag van Nederland, waar de smeerpijpen de media mogen volkakken en de intelligentsia verdreven wordt wegens “landverraad” of “wegkijken”. De tering met je land. Ik meen het. De tering, allemaal, heel het waanzinnig racistische, kleinburgerlijke, oliedomme tyfusvolkje. Stem dan maar op de PVV, toe maar. Over tien, vijftien jaar kom je me vertellen dat ik gelijk had. En ik ga je dan vertellen dat je dood kunt vallen.

En de kosten van die tien, vijftien jaar staan dan op jouw rekening, Hollander. Niet de mijne. Ik was er niet. Ik ben van Luxembourg.

One Comment

  1. Altijd prettig te zien dat de volgers van “oom Geert” volslagen van de pot gerukt zijn.
    Maar even tussen ons, die Berlusconi en trawanten, is dat dan beter?

Comments are closed.