Mijn land terug

Ik wil mijn land terug. Mijn mooie vaderland met zijn molens en tulpen en kaas en trapgeveltjes en noem al die afzichtelijke toeristentinnef maar op. Ik wil het terug, nee ik eis het terug. Te lang is het al in de greep van een groep mensen die de cultuur van mijn geboortegrond niet respecteren. Mensen die de fundamentele waarden van het Westen met voeten treden.

Mijn geboortegrond is het Rotterdamse Oude Westen. U mag dat provinciaal vinden, maar het voelt nog altijd als thuis. Ik woon op een half uur rijden van de Middellandse Zee maar een half uur loopafstand van de Middellandstraat zou ik ook niet verkeerd vinden. Even over de West-Kruiskade wandelen, die ook wel de Kroeskade werd genoemd vanwege de vele Surinamers. Of aan de Parkkade de ziltige lucht opsnuiven van het water. Kijken waar de schepen vandaan komen die er liggen.

Want dat is Rotterdam. Iedereen komt overal vandaan. Niet ver van mijn geboortestraat staan de Noorse Zeemanskerk en de Waalse Kerk, een hindoetempel en gebedshuizen waar ik de religie niet  eens van zou kunnen benoemen. De eerste moskeeën hier waren voor Indonesiërs. Het is een havenstad en daar komen mensen op af van over de hele wereld – dat is nooit anders geweest. En natuurlijk gaat dat niet altijd van een leien dakje. Mijn moeder werd als kind vlak na de oorlog achternagezeten door een Chinees omdat ze pinda pinda, lekka lekka naar hem had geroepen. Hij kon het liedje van Willy Derby kennelijk niet waarderen.

Maar dat mag dus helemaal niet meer, zo’n stad als Rotterdam. Want multikul. Rotterdammer Rob van den Engel vindt dat het genoeg is geweest. Deporteren! Repscet!111!! Kijk, en dat bedoel ik nou. Dat is mijn land niet meer, dat is mijn cultuur niet meer. In mijn stad, in mijn land is iedereen welkom en heb je pas een probleem als je je niet aan de wet houdt. Of je nou in de HH. Laurentius- en Elisabethkathedraal gedoopt bent, zoals ik, of in het Dijkzigtziekenhuis besneden bent. In mijn land ben je niet schuldig, alleen maar omdat je moslim bent.

Want dat zijn de tradities van het Westen. Dat is de morele superioriteit van onze cultuur. We hangen geen homo’s op in hijskranen, we jagen geen christenen over de kling en we schoppen geen moslims het land uit. En reken maar dat dat soms moeilijk is. Stukken moeilijker dan de zoveelste Jan Lul zijn die moslims over de hekel haalt en achteraf als een oud wijf gaat miepen dat het een grap was. Je bent Theo niet, ouwe, je bent helemaal niemand. En als ze jou van je fiets schieten, kom ik op je graf pissen. Schrijf dat maar op je doodlopende blog, Engel.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Mijn land terug

  1. henkie tankie says:

    Ik ben blij dat er een NL naast mij komt wonen en schouders ophalen als er voor de zoveelste keer werd ingebroken in de kelderbox.Maar het is de afhaal Chinees die tot het einde vecht tegen de sloop van de wijk.Nieuwland. .

Comments are closed.