Mon plat pays

Natuurlijk interesseert het niemand meer dat in Wilders’ nieuwe boek Arabieren als roofdieren worden afgeschilderd. Zoals het ook niemand interesseert dat mensen die Marokkanen rifapen noemen, in de media verschijnen als opiniemaker.

Zo makkelijk is het geworden om opinie te maken. Rifapen! Roofdieren! Het is in Nederland kennelijk een succesformule om groepen mensen als ongedierte weg te zetten. De godwins gieren me alweer door de keel, maar historisch correcte vergelijkingen trekken, daarmee kom je niet in de media. Die kwaliteitskranten en -zenders en -journalisten die als eersten door de mand vielen toen het klootjesvolk onder leiding van een handje gefrustreerde ex-grefo’s en aanverwante sociopaten op GeenStijl begon te brullen dat ze te links waren – ze willen zelfs niets meer weten van wie de nuance zoekt.

Want nuance, dat is oudmediaal en dat schijnt heel erg te zijn, oudmediaal. Als je oudmediaal hebt, dan ben je een babyboomer. En ben je een babyboomer, dan ben je minstens Marcel van Dam en die hep, zoals u ongetwijfeld weet, Pim vermoort. Ziehier de duizelingwekkende leegte waarop het huidige medialandschap is gebaseerd.

Het spreekwoordelijke maaiveld is wel erg laag geworden en wat er nog groeit, buigt wel heel erg gewillig met de wind mee. Mon plat pays, anno 2012, qui n’est plus le mien.

 

 

6 Comments

  1. Ik ben het er mee eens. Jammer dat Peter Breedveld ook een hypocriete vrucht is gebleken. De man wiens site ik steun met 15 euro heeft het nodig gevonden om me te blokkeren, omdat ik mevrouw Hassnae de vraag stelde of ze vond dat atheïsten naar de hel moesten gaan. Daarbij had ik vermeld dat ik al vermoede dat ze dat niet vond, maar dat soms zelfs hele lieve gelovigen dat wel vonden. Inderdaad dat geloofde de moslima gelukkig niet. Maar Peter Breedveld, voor wie ik het meerdere malen op heb genomen, het nodig om te zeggen dat ik z’n timeline vol scheet, en zei nog een x en ik blokkeer je. En ja hoor, toen ik dat van repliek bediende blokkeerde de man, die Gregorius Nekschot van een podium voor zag (wat prima is ware het niet dat ik vind dat het hele slechte cartoons zijn), mij. Want God wat was het beledigend. Ja een koene ridder is het. Ware het niet dat ik toch helemaal niets tegen moslims in het algemeen en ook niet tegen Hassnae heb.

  2. Oh hij heeft me geblokt omdat ik veel vragen achter elkaar stelde, nou dat maakt ‘t al iets beter natuurlijk. Mijn excuses. Hij had ‘t natuurlijk ook aardig kunnen vragen, of ik dat niet wou doen.

    1. Ik snap niet dat mensen die een probleem hebben met Peter Breedveld naar mij toe komen. Ik ben niet eens verre familie van hem.

  3. Nee, hij had hier naar gelinkt, voordat hij mij geblokt had.
    Maar laat ik de hand in eigen boezem steken, ik reageerde daarna wat overdreven boos. En ik vind z’n stukjes over het algemeen goed, en Hassnae een intelligent leuk mens van wat ik er van zie. Dusja.
    Het was een ruzietje, en in ‘t heetst van de strijd gooi je er dan wat dingen uit.
    Neemt niet weg dat ik frontaalnaakt over het algemeen hoog heb zitten.
    Vrede en verdraagzaamheid, en liefde voor elkander enzo, en krijg de gloeiende tyfus Bert Brussen met je nauwelijks verhulde racisme. Dat meen ik.
    Groetjes Edo

Comments are closed.