Question Everything

Terwijl u en ik inmiddels meer vragen hebben over hoe we aan het eind van de maand gaan arriveren zonder opnieuw ons slinkende spaarpotje aan te spreken en de wereld toeziet hoe Syrië in brand wordt geschoten, maken de zuurbekjes van GeenStijl zich nog even druk om het bezoek van een imam. Enorm 2003, maar dat is dan ook het jaar waarin GeenStijl is opgericht.

En! Maar! Want! er komt een HAATBAARD!!!11! naar de Vrije Universiteit. Sjeik Haitham al-Haddad is inderdaad een diep treurig wezen uit de onderbuik van de Britse moslimgemeenschap – een soort Martien Pennings dus, maar dan met een gebreid mutsje en een rare jurk. Hij komt spreken op een symposium over de Koran.

Misschien had Matthijs ‘Johnny Quid’ van den Beukel liever gezien dat er alleen maar ‘islamcritici’ type Hans Jansen spreken op Koransymposia. Het is veel veiliger om over moslims te praten dan met moslims, nietwaar? Of misschien ziet Van den Beukel liever alleen maar gematigde imams op congressen – als hij al denkt dat dergelijke imams bestaan. Want dan krijg je van die spannende debatten tussen mensen die het enorm met elkaar eens zijn. Een soort reactiekolom onder een Bert-Brussenstukje dus. GOED STUKJE BERDT! Dat zou echt reuze interessante symposia opleveren hoor!

Gelukkig is de VU een serieus wetenschappelijk instituut waar ‘question everything’ hoog in het vaandel staat, sluit Van den Beukel af. Tsja. Je kopt ‘m eigenlijk zelf al in, of niet Quid? ‘Question everything’ is in ieder geval niet wat de London School of Economics heeft doen besluiten om Al-Haddad te weren. Dat waren de Joodse studentenorganisaties van het soort Question Nothing. Althans, volgens Carel Brendel.

Kijk, wie liever op derden vertrouwt om te weten te komen wat zo’n Al-Haddad eigenlijk denkt, die zit bij deze studentenclubs en bij de Brendels en de Quids van deze wereld goed. Zoals Mijnheer Pastoor vroeger de Bijbel uitlegde en er meteen bij zei wat je moest stemmen om in de hemel te komen, zo zullen zij er wel voor zorgen dat jij alléén hun mening over Al-Haddad te horen krijgt.

Een béétje universitair student haalt daar zijn neus voor op. Een béétje  fundamentalisme-watcher wil juist weten hoe zo’n Al-Haddad eigenlijk denkt, om hem des te beter te kunnen bestrijden. Matthijs en Carel en hun Londense studentenvriendjes gedragen zich echter als gekkies die debatten verstoren.

Mocht het ook straks tot schermutselingen komen, hoop dan maar niet op een artikel op GeenStijl met de kop EXTREMISTEN VERSTOREN KORANSYMPOSIUM VU. Want extremisten, die bestaan alleen aan de andere kant. Kuch.

One Comment

  1. Na 6 jaar met veel plezier Geen Stijl te hebben gevolgd ben ik daar onlangs als reaguurder verwijderd. Door Matthijs van den Beukel alias Johnny Quid.
    Quid heeft daarin een naam hoog te houden. Slaat stoer en wild om zich heen in zijn stukjes maar als iemand hem het vuur aan de schenen legt wordt hij of zij zonder hoor of weder hoor verbannen. In een laatste artikel over Wilders werden ik en ongeveer nog 5 reaguurders verbannen. Ja je leest het goed, 6 man op basis van hun reacties op slechts één artikel. Quid is een literaire psychopaat en vermoord hele reaguurder volkeren. Ik vraag me ook af, wat zouden de adverteerders hiervan vinden?
    Ik heb de reacties op basis waarvan andere mensen werden verbannen allemaal gelezen en er was er niet één bij die het verdiende om te worden verbannen. Ik heb Johnny Quid gevraagd om een reactie en om mij weer toe te laten. Zonder enig resultaat. Ik vermoed dat de man een ego als een olifant heeft en zijn fijn ontwikkelde narcismekwab verdraagt geen tegengeluid. Er is mij nu veel plezier ontnomen en daarom ga ik vanaf vandaag ieder ander platform anders dan GS gebruiken om mijn onvrede te uiten. Quid is echt een dictator en feitelijk een machtswellusteling van het ergste soort. Zijn stukjes staan bij Geen stijl lezers bekend als zeer middelmatig of soms ronduit amateuristisch. Dit commentaar valt hem in de reacties ook ten deel. Hij reageert dan als een echte ploert. Je krijgt slechts de reactie “weggejorist en opgerot”. Mensen hebben ook een bloedhekel aan hem omdat hij zoveel mensen monddood maakt op Geen Stijl. Omdat ik het vrije woord aanhang laat ik me door niemand monddood maken en al helemaal niet door Matthijs van den Beukel die bij deze ongezien de buikgriep kan krijgen en nog niet van mij af is.

Comments are closed.