Ene Arthur

Zo heb je een doodnormale ochtend en zo komen er ineens weer van die stinkende gasbellen omhoog vanuit de diepten van gierput Twitter. Je zou bijna willen dat ze net als in de trein eerste en tweede klas invoeren op twitter, dat je zeg maar niet tussen het rapalje hoeft te zitten, maar dat kan ik natuurlijk niet verlangen als sociaaldemocraat.

Kijk, en dat bedoel ik nou. Ineens heb ik een of andere lamlul in mijn timeline hangen, die me van allerlei zaken beschuldigt. Nu heb ik nooit van Arthur van Amerongen gehoord, maar het schijnt iemand te zijn die wel eens een boekje schrijft en dikke maatjes is met Bert Brussen. U weet wel, de man die overal met het vingertje komt zwaaien om te zeggen dat hij een hekel heeft aan mensen die met vingertjes zwaaien. (Je begrijpt niet dat zo’n Brussen zich niet voor een aanstormende trein werpt, zo’n hekel zegt hij te hebben aan zijn eigen gedrag. Of het moet zijn dat de NS in Nederland zo slecht presteert dat er van aanstormen geen sprake meer is. Maar dan zijn er altijd nog diverse hoge gebouwen en zo. Enfin, wees eens een beetje crea, al is dat een LINKSE HOBBY!!11!, Bert.)

Tsja, en als Bert Brussen mijn zéér bescheiden bijdragen aan Sargasso neerzet alsof ik bijna in mijn eentje dat blog vol kalk, dan moet een ruggengraatloze meeloper als Van Amerongen natuurlijk meteen óók iets over mij zeggen. Als de baas lacht, moet je meelachen – zo ongeveer werkt dat. Dat belooft wat voor die boeken van ‘m. Ik hoor die pagina’s al galmen van de echo.

Maar waar je bij baasje Brussen met enige moeite nog wat opbouwende kritiek tussen het gebulder vandaan kan peuteren, blijft Van Amerongen steken in drie botte beschuldigingen. Waar ik me niet tegen ga verdedigen. Bekijk ‘t. Al leefde ik van zes bij elkaar gefraudeerde uitkeringen en subsidies, alsmede dankzij keiharde oplichting van AOW-trekkende omaatjes, dan nog hoef ik dat niet aan een of andere Jan Lul in pedosekstoerismeparadijs Paraguay uit te leggen.

Maar zo gaat dat. Ik ken hem niet, hij kent mij niet, maar hop, we plempen de twitters gewoon vol smaad omdat het kan. En vooral omdat Brussen het wil, natuurlijk. Een eigen willetje komt ook pas na de peuterjaren, dat begrijp ik wel.

Oh sorry Arthur, was dit niet het antwoord wat je verwachtte? Tsja, voorspellen is niet je sterkste kant, of wel?

11 Comments

  1. Heeft Brussen deze smerige tactiek ook niet gebruikt tegen Gregor Hakkenberg? Als ik het me goed herinner had Gregor volgens Brussen een strafblad wegens stalking of zoiets.

    Je hebt natuurlijk gelijk dat je geen verantwoording hoeft af te leggen aan gajes als Brussen en Van Amerongen, maar de bewering dat jij naar Italië bent gevlucht wegens oplichting of uitkeringsfraude zou ik niet pikken. Dat nihilistische tuig denkt toch al overal mee weg te kunnen komen.

    1. Ik kan het inderdaad hogerop zoeken. Eerste vraag: welke rechtbank moet beslissen over iemand in Paraguay die op een Amerikaanse server in het Nederlands iemand uit Italie belastert?
      Daar begin ik niet aan. Dat is hij helemaal niet waard.

  2. Nou Rob, of je nou een ruggengraatloze volger van Breedveld bent zoals bij jou het geval is, of een ruggengraatloze volger van Brussen maakt toch niet wezenlijk uit?

    1. Als jij mij kan aanwijzen waar ik mensen valselijk beschuldig van misdrijven, dan maakt het misschien niet uit. Maar dat kun jij niet want dat doe ik niet. Je kunt heel veel over mij zeggen, maar niet dat ik dergelijke vuile spelletjes speel.

  3. Ik herinner me dat Breedveld een vriend van me (Fouad) bedreigde en dat ik daar bezwaar tegen maakte, dat Breedveld mij vervolgens met naam en toenaam belasterde en dat jij dat van harte steunde. Dus om zo te gaan zitten huilen als je zelf een keer belachelijk gemaakt wordt lijkt me niet reëel. Gewoon incasseren en niet te zielig over doen. “So it goes”, zou Vonnegut zeggen.

    1. Ik “huil” nergens hoor. Verder herhaal ik: “Als jij mij kan aanwijzen waar ik mensen valselijk beschuldig van misdrijven, dan maakt het misschien niet uit. Maar dat kun jij niet want dat doe ik niet.”
      Ik heb je niet beschuldigd van enig misdrijf. Kortom, dit is geen antwoord maar een jijbak. “Jij bent ook heus niet altijd netjes!!11!” En ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik dat wel ben.
      Duidelijk nou, Jabir?

  4. Tjees Rob, je moet toch absoluut niet ingaan op dat gelul? Of is dat gewoon een leuke hobby van je? Dat verandert de zaak natuurlijk.

    Maar ik sta helemaal achter je, hoor. Handen af van Rob van Kan. Als die al een uitkeringsfraudeur is, dan is hij wel ónze uitkeringsfraudeur. O zo!

    1. Soms, denk ik, moet je een beetje terugtrappen. Als je tijd hebt tussen het vervalsen van aanvragen door, natuurlijk.

  5. @Pyt: Inderdaad noemde Brussen mij in diverse tweets een ‘serieus gevaar’, een ‘smaadpleger, crimineel/stalker’, een ‘misdadiger met een strafblad’. Ook zei hij over mij: ‘die is in Frankrijk tot vier maanden veroordeeld voor stalking’.

    Dit alles zonder enig bewijs of onderbouwing.

    Ik heb hiervoor aangifte wegens laster en smaad tegen Bert Brussen gedaan bij de Officier van Justitie in Amsterdam, maar er lijkt weinig schot in de zaak te zitten. Toch maar weer eens bellen. Of wellicht laat ik een bevriend advocaat eens mijn aangifte opnieuw inzenden maar dan op het briefpapier van zijn kantoor. Wellicht dat dat helpt.

    En dan te bedenken dat de bevriend advocaat van Brussen (Harry Veenendaal) mij ondanks dreigde met een claim omdat ik ‘het merk Brussen’ commercieel zou gebruiken om traffic te genereren. Hij dacht aan een paar duizend per maand. Let op Rob, je moet dus betalen om de naam Bert Brussen op je site te gebruiken!

    1. Het “merk” Bert Brussen. Ik doe voortaan wel een ™ erbij. Dan gaat alles wat ik over Bert Brussen™ schrijf, lijken op een reclame van Mattel™ (van Barbie™) of McDonalds™. Past wel bij hem, die neppe zooi.

Comments are closed.