Ter verantwoording

Ontkenners en ondersteuners van de islamisering zullen spoedig ter verantwoording worden geroepen, kopt Artikel7 boven een ijzingwekkend stuk van de Duitse “islamcriticus” Mannheimer, gelardeerd met foto’s van twee fundiprotesten in Londen. Dat klinkt als een bedreiging. Als ik alleenstaand was geweest, had ik nu, hier, mijn adres en telefoonnummer gepubliceerd, want ik weiger bang te zijn.

Dat heb ik geleerd van mijn vader. Ik was namelijk bang van honden en hij, die regelmatig oude boerderijen bezocht om deze als binnenhuisarchitect een nieuw élan te geven, werd geregeld geconfronteerd met de engste honden die er bestaan: waakhonden. Hij stak die beesten een vuist toe, vertelde hij, en liet ze er eens aan ruiken en snuffelen. ‘Dan merken ze niet dat ik bang ben, maar dat ben ik natuurlijk wel een beetje’. En fascisten zijn net honden – als ze merken dat je bang bent, hebben ze eigenlijk al gewonnen.

Ik ben dus niet bang voor de dag des oordeels die deze Duitse neofascist over mij en alle andere weldenkende mensen uitroept. De neofascist die in een ander artikel Breivik toejuicht als het begin van een burgeroorlog tegen de islamisering:

Norwegen im Juli 2011 bildet somit den vermutlichen Auftakt eines beginnenden Bürgerkriegs indigener Europäer zur Verteidigung ihres Kontinents.

Ik neem maar even aan dat u Duits machtig bent. Het klinkt veel authentieker zo, zullen we maar zeggen. Het sluit naadloos aan op de rede van Hitler over wat er te gebeuren staat als de joden Europa wéér in een wereldoorlog zouden weten te storten:

…dann wird das Ergebnis nicht der Sieg des Judentums sein, sondern die Vernichtung der jüdischen Rasse in Europa!

Onze gruweldaden zijn te wijten aan de slachtoffers ervan, dat staat er beide keren. We moeten wel. We verdedigen ons alleen maar. We bedenken een spook – hekserij, het Finanzjudentum, de islamisering – en trekken ertegen ten strijde. Wie ons dat wil beletten, wordt ‘ter verantwoording geroepen’. Je hoeft niet ver te zoeken om te ontdekken wat dat inhoudt, die verantwoording. Zoeken op ‘linkse landverraders’ volstaat en kijk – alweer is er sprake van een oorlog en alweer weten we alvast wie daar schuldig aan zijn:

Maar ik zal duidelijk zijn; de doodstraf moet weer onder het oorlogsrecht komen. Zodat wij oorlogshitsers als Femke Halsema, Eward van der Laan, van Bommel, Wallage e.v.a. in geval van oorlog een gepaste straf kunnen geven. Nsb leider Mussert is ten slotte ook opgehangen. (bron in comments)

Deze linkse landverrader ziet zijn showproces met vertrouwen tegemoet. Wij hebben niets minder dan de geschiedenis aan onze kant: heksenjachten, christenvervolgingen, pogroms, bloedbruiloften en massaslachtingen zijn stuk voor stuk feiten waar we liever niet aan herinnerd worden.

Maar bovenal weet ik wie er als laatsten verantwoording zullen moeten afleggen. Niet alleen de Breiviks, niet alleen de beulen van de Nieuwe Orde. Ook diegene die niets anders deed dan stukjes schrijven, eindigde aan de galg.

En dat is inderdaad een dreigement. Het komt alleen niet van mij, maar van de geschiedenis zelf.

4 Comments

Comments are closed.