PowNed

Misschien moeten we muren gaan bouwen om bepaalde wijken. Dat helpt in Israël ook tegen bomaanslagen. In Nederland helpt het wellicht tegen roofmoord, verkrachting, diefstal en discomoord.

Aldus “Mokum Kosher” onder dit artikeltje op PowNed. Ene “Dirkies” weet nog wel een oplossing:

Een winkelverbod?? doe dan gelijk een algeheel verbod en borduur een drol op hun shirt zodat we ze altijd kunnen herkennen.

De godwins zijn vandaag alvast weer voor rekening van de domrechtse meute – ik heb er niet eentje meer aan toe te voegen.

In geen enkele Nederlandse krant dit weekeinde nieuws over een verdronken pony in de buurt van Blackwater in Hampshire. Logisch ook, het is nauwelijks nieuws voor Nederlandse lezers. Maar wel voor PowNed: ZIGEUNERS VERDRINKEN PONY. Geen nadere plaatsaanduiding dan Hampshire (een gebied groter dan Overijssel) want daar gaat het natuurlijk niet om. Het schrijfseltje begint zo:

Een groep zigeuners heeft in het Britse Hampshire op gruwelijke wijze een pony om het leven gebracht.

Het diertje zat vastgebonden aan een val en werd door een groep van meer dan tien zigeuners steeds dieper het water in geduwd.

De lezer begrijpt niet welk water dat dan is geweest en waar het nou precies gebeurde. Er was een pony, een val, water… beetje vaag allemaal. Maar er waren vooral zigeuners, een groep zigeuners en meer dan tien zigeuners. Kennelijk is dat de belangrijkste informatie.

De lezers pakken dat dan ook uitstekend op. “Vetinari”:

Die “travelers” zoals zigeuners heten in de UK, zijn net zo erg als de Roma.
Crimineel tuig.
Maar door de wetten in de UK kunnen ze in elk dorp of stad neerstrijken zonder enige vorm van vergunning.
En je krijgt ze niet weg.
Ik zeg: Tuig allemaal

Nog mooier wordt het als de daders, zoals hier, niet zo één twee drie in te delen zijn in een of andere etnische groep, zoals daar zijn ZIGEUNERS, MOCRO-JEUGD of JODEN. Dan laat je het uitstekende signalement van de daders weg en mogen de lezers zelf met suggesties komen. En dat kunnen ze wel, de anonieme hufterij van PowNed.

Rif-apinnen? – “Rokus3013”

Nergens een beschrijving van de daders te vinden dus weet ik genoeg, geldt ook voor de vermoorde discoganger in Rijssen. – “Dirk Onderop”

Komt eenmaal de aap uit de mouw en blijkt het om, eh, roomblanke dochters te gaan, dan krijg je dit:

Een lijkbleek wijf en een vies zonnebankgebruinde gleuf met zware make-up. Oostblokkers for sure. – “uberlutser”

In de wereld die PowNed heet, is etniciteit het belangrijkste kenmerk van een mens. Nieuws is pas nieuws als er een etnische groep aan te plakken is. Aan de hand van je afkomst wordt een mens rechten toegekend en ontnomen. Aan de hand van je afkomst wordt schuld en boete vastgesteld. En aan de hand van de aard van een misdrijf wordt zelfs al je afkomst bepaald.

Zoals ik aan het begin al schreef: ik heb daar niet één godwin meer aan toe te voegen.

 

10 Comments

  1. Ben ik nou de enige die fysiek buikpijn krijgt van dit soort reaguurders? Je realiseert je dat je onmachtig bent hier ook maar íets van redelijkheid tegenover te stellen. De groepsdynamica achter zo’n GS-club lijkt onstuitbaar.

  2. Gregor, ik ril bij de gedachte aan wat er weggejorist wordt, en dat is niet weinig. Dat moet van een niveau zijn…

  3. Daar stond ik nog niet eens bij stil. Wat moeten we met al die mensen die zo denken? Snappen de hetsers niet wat ze aanrichten?
    Ik begrijp best dat er ontevredenheid is over het geringe effect van ‘de boel bij elkaar houden’. Maar ‘de boel uit elkaar drijven’ lijkt me toch ook niet echt een oplossing.

  4. Jongelui, in 1946, dus vlak na jeweetwel, was ik zeven jaar en had ik een Italiaans paspoort. Wat ik destijds allemaal naar mijn hoofd kreeg… ze waren er toen ook al hoor, die beschaafde types — wier voorzaten door de Japanners, scherpzinnig als altijd, al snel waren gekwalificeerd als rode barbaren. Oeps, nu doe ik het zelf ook. Sorry.

  5. Dat weet ik Sante, en dat is in Limburg al helemaal de gewoonste zaak van de wereld. Leer miech dee luijj kinne. Maar het lijkt nu niet zozeer getolereerd als wel aangemoedigd en beloond te worden – beloond in de vorm van “beleid” om “het probleem” op te lossen.

  6. Goed stuk, herkenbaar ook.
    Het percentage racistische comments op Powned is inderdaad schrikbarend, maar ook lachwekkend. Wat een bende. Je zou denken dat Powned zich daar ook niet ‘lekker’ bij voelt. Maar in plaats van modereren en die goorbekken te bannen, voeden ze het roze stormfront met tendentieuze berichten. Blijkbaar is er een markt voor en gaan pageviews voor ethiek. GS, Powned, Spitsnieuws en eigenlijk die hele TM-groep balanceren wat bij betreft op ‘t randje van aanzetten tot haat & racisme. Het is geen nieuws wat ze brengen, maar propaganda.

  7. De media spelen vaker een rol in het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen. Niet zo lang geleden vroeg iedereen zich nog verbijsterd af hoe het leuke vakantieland Joegoslavia kon verworden tot een oorlogsgebied waar mensen hun eigen buren afslachten. De media zijn hier gebruikt om leugens te verspreiden over aanvallen van moslims op de Servische bevolking.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Rol_van_de_Servische_propaganda_tijdens_de_Oorlogen_in_Joegoslavi%C3%AB

    Ik zie een parallel. De algemene teneur in de rechtspopulaire berichtgeving is: “De moslims hebben het gedaan!”

    Staan Weesie, Burema en Brussen over 20 jaar voor het oorlogstribunaal naast Wilders en Verhagen voor het creëren van een klimaat waarin het ‘verwijderen’ van ‘buitenlands ongedierte’ een acceptabele handelswijze werd? Ik hoop van harte dat het nooit zo ver komt.

Comments are closed.