Die God van u

Even onder ons gezegd en gezwegen – ik vind die God van u een psychiatrisch geval. Een borderliner. Hij houdt enorm veel van ons allemaal maar als je hem niet gelooft, gaat-ie met het meubilair smijten. Het zou voor ons allemaal beter zijn als u hem eens met rust liet. Lekker in zijn eigen sop gaar laten koken.

Nee, die God van u is geen vriend van me. Ik vind het een onbetrouwbare lul. Ik zou hem nog geen euro lenen, als u begrijpt wat ik bedoel. Te veel vage praatjes, te weinig concrete beloften, en constant zichzelf tegenspreken. Hij lijkt wel een politicus, verdomd als ‘t niet waar is.

En dan dat slachtoffergedrag. Stuitend. Hoe vaak heeft-ie nou niet lopen janken dat hij zijn eniggeboren zoon voor ons heeft opgeofferd? Ja, hebben wij daar dan om gevraagd of zo? Ik kan me geen memo van die strekking herinneren.

Ik vind God een eersteklas hufter. Hij schept er genoegen in om juist die mensen te treffen die het meest van hem houden. Ga maar na – zijn er wel eens aardbevingen in Zweden? Overstromingen in Estland? Je bent veel beter af als je die kolerelijer gewoon negeert.

Nee, echt, die God van u, ik moet ‘m niet. Altijd dat agressieve dreiggedrag ook. Je mag niks zeggen want hij ontploft bij het minste en geringste. Kun je net zo goed tussen PVV-tokkies gaan wonen. Maniak.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.