Maandagochtend

Ook voor mij is het maandagochtend. Een zonnige maandagochtend, maar toch. En hoewel de zaak-Englaro steeds weer nieuwe ontwikkelingen oplevert waar je van achterover valt, doen we vandaag iets makkelijks.

Een auto is een kostbaar bezit, zeker hier in een van de armere regio’s van Europa. En dus vind je hier auto’s die in Nederland allang weggeroest of geplet zijn. En vaak zijn dat geen hobby-objecten maar gebruiksvoorwerpen. Eens kijken of de Nederlander anno 2009 zijn klassieke Italiaanse auto’s nog kent.

Deze kent iedereen

Deze kent iedereen

Dit zou ook geen probleem mogen zijn

Dit zou ook geen probleem mogen zijn

Al wat lastiger wellicht. Het merk bestaat niet meer.

Al wat lastiger wellicht. Het merk bestaat niet meer.

Zeldzame overlevende van een roestepidemie

Zeldzame overlevende van een roestepidemie

Als nieuw in een voortuin

Als nieuw in een voortuin

Als oud vuil in een voortuin

Als oud vuil in een voortuin

In Nederland een zeldzaamheid. En dat is maar goed ook.

In Nederland nooit verkocht. Geloof ik.

Wie het weet, mag het zeggen. Heb je alle zeven goed, dan win je een reis naar Zuid-Italië exclusief reis- en verblijfskosten, drank en etenswaren  en souvenirs. Want ik ben de lulligste niet.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Maandagochtend

  1. Sante says:

    Helaas heb ik er een of twee fout. Je hebt overigens wel geholpen met de ‘vervorgen’ titels die je voor je eigen gebruikt hebt toegevoegd, zoals zuiderling en boerin

    Maar daar gaat-ie dan:

    Fiat 500
    Fiat 126
    Autobianchi A112
    Alfasud Sprint
    Fiat 127
    Fiat 600
    Fiat Campagnola

  2. Rob says:

    Het is allemaal goed. ik dacht dat ik die namen nodig zou hebben, maar bij het uploaden zie je een klein voorbeeldje. Ik had het kunnen vermijden.

  3. Bas says:

    Geweldig, vooral de Autobianchi. Altijd een erg leuke auto gevonden om te zien. Heb als kind ook vaak in de 127 gezeten, huishoudelijke hulp had zo’n wagen. Ongelooflijk wat er toen allemaal mee gedaan werd. Voor dezelfde boodschappen wil men nu minimaal een stationcar of MPV. Weemoed, veel weemoed

Comments are closed.